torsdag 24. oktober 2013

En uke i trøndelag...

Jeg og min familie var nylig i trøndelag, men da jeg har vært så opptatt med Sebastian og Lillepri, har jeg ikke fått skrevet om annet :-)
Grunnen til vårt trøndelagsbesøk var at minstemann skulle døpes i Strinda menighet, sånn som Sebastian og Dina Michaela også ble...og der hvor Thomas og jeg giftet oss.
Vi bodde hos Linda og Kristian som hadde flyttet siden sist og fått det veldig koselig. De har jo flere soverom enn oss som er fem, hehe :-) Kjempefin og sjarmerende gammel gård hvor de leier en del av et stort hus.
Det er jo sånn når vi først tar turen oppover at tiden ikke strekker helt til, uansett hvor lenge vi er der. Det er jo altfor mange vi vil besøke, så vi må rett og slett bytte på hvem vi besøker fra gang til gang.

Selve dåpsdagen var veldig koselig og jeg må si tusen takk for all hjelp, særlig fra Anne-Lill som virkelig sto på som en helt med koldtbordet. Takk også til Trine for hjelp med vårrullene (neste gang kan jeg lage dem selv for nå har jeg lært det), takk til svigers for hjelp økonomisk da Thomas måtte ha ny dress og Dina Michaela måtte ha nye sko. Takk til Linda og Kristian som hjalp til å rigge opp i lokalet og takk til Leif, Trine og svigers som hjalp oss å rydde opp.
Utrolig kjekt å få så god hjelp!
Dåpsbarnet selv var kjempesint i kirken. Etter selve dåpen måtte jeg bare ta han med meg ut på et bakrom for ellers hadde ingen hørt et ord hva presten sa. Resten av dagen var han veldig snill. Så var han selvfølgelig fineste dåpsbarnet da...i dåpskjolen som min mamma sydde for over 20 år siden og som nå tre av hennes 7 barnebarn har blitt døpt i.


De siste par dagene i trøndelag kom det snø! Da skulle det være veldig greit å reise hjem. Dagen etter vi kom hjem hit til Vennesla, så snødde det desverre litt her også, men heldigvis var det bare noen flak, så sluttet det. Det har derimot regnet ett par dager nå, så krysser fingrene for litt finvær igjen nå.

Alle kattene har klart seg veldig fint mens vi har vært borte og Charlie hentet vi hjem i dag. Takk til Hilde og Remi for pass av dyr og for å ha tatt inn posten :-)

Nå blir det nok lenge til vi kjører oppover igjen. Vi kjørte til trøndelag på vinterføre i fjor og det var fryktelig. Frister ikke til gjentakelse helt enda, i allefall ikke med en liten baby. I fjor brukte vi hele 18 timer på å kjøre dit pga været.

I kveld blir det arbeidskveld på meg. Må gjøre ferdig mange bestillinger. Tar gjerne i mot flere bestillinger også. Skal du bestille noe til jul, bør du begynne å gjøre det nå.

Ønsker alle en fin kveld :-)

2 kommentarer:

  1. Det var fint å treffe dere igjen og selv om det blir ei stund til vi treffes, så setter jeg pris på at dere holder dere unna langkjøring på vinterveier ! :-)

    SvarSlett
  2. Ja, det var veldig fint å se dere igjen <3
    Blir så tungvint for oss å ta fly også for med 3 barn er det så mye bagasje og det er kjekt å ha bil i Trøndelag for å komme oss rundt på besøk til folk og sånt :-) Ellers hadde vi bare tatt fly og kommet :-) Dere må gjerne ta fly hit ;-)

    SvarSlett